POETES CANSATS D'ENAMORAR-SE


poetes
cansats d'enamorar-se
versos
mal versiculats
dames
a les quals
la ignorància de saber-se
les fa meuques malgirbades
i els propòsits
(els bons)
que de cad'any
s'acumulen
en camarots atapeïts de bendades esperances

jo
que de tant en tant
mire
maldestre aparaule les ignotes geografies del sentir

sóc
destral i ploma
aigua ferida
so turmentat
que de vegades somia
amb Edens sospirs
la mirada

Júpiter
al Parnàs tot sia!!!
si en tot punt
(qui siga i jo)
siguem esclaus destins del desesper
i d'unànims retrets a la vida

enveges
(com qui parla de l'Amor en correcte)
-Dionís-
circul·lant tenebroses per l'Olimp
no fan més que el mal favor de desenquetar els Déus
que
com Tu
han aprés a la millor la lliçó

demà
serà un altre dia
un dia
simplement
les sorpreses del qual
en el calendari
estiguen posades
dos cafens
vint-i-dos cigars
deu adéus
i un aleluia

i eixes meuques ignorantes
s'abraçaran als seus "homes"
mentres els poetes
s'abraçaran als seus versos
no anhelant
sinó arruixats per la concupiscència de l'art i la "mala fama"


i el temps del temps
robat
i les sereníssimes repúbliques d'enlloc
ubicu Oracle
vaig vore
com els hòmens
en els hòmens dels hòmens
m'assenyalaven culpes altres que jo

endebades Cíclop
amb el seu ull
i la culpa
tombaren el cantó

i furiós de mi
vaig encreuar les mans
derrotat de tot
i de tu

Comentaris

Entrades populars