[...]cadència cantats al vent; vull almenys intentar d'ignorar tot patiment, vull intentar d'esborrar-lo també amb una taquigrafia incorrecta de desig, perquè incorrecte és el vigor, l'abrusament, la defallença i la glòria.
Ara la solitud (totalment assumida i acceptada) m'encercla i m'amenaça, ara domina els sentits i me'ls defineix, em dicta exacta la meua existència, dialoga amb mi, m'increpa astutament i a voltes m'acarona amatent. Tantes voltes ferit en l'orgull de ser, eixa solitud em posa al lloc i m'imposa un dolç estar amb mi mateix, tanmateix. I saber acceptar els meus límits és saber els límits que jo m'impose i que quan no n'hi han ni te'ls imposes, u pot ser lliure realment. Lliure de saber-se lliure, de ser i d'existir .
Ara em pregunte infinit el perquè de tot plegat, de tot treball, de tot esforç, de tota alegria i de tota pena. Però paraules plenes de llum eterna que jo, poeta, intente de beure, pair i assaborir amb calma i excitació alhora, perquè la vida i les seues sorprenents llampegades m'abrusen i a voltes re-vitalitzen: canta la roba blanca quan s'eixuga als terrats, com tu ben bé dius i sintetitzes, company de versos.

Comentaris

Entrades populars